Cand noaptea isi numara ultimele stele, sa ne deschidem ochii si sufletele si sa urcam impreuna ca sa vedem Rasaritul.

Un video pe care ar trebui sa il vada fiecare fiinta umana pentru a intelege consecintele alegerilor sale.

Comments on: "De ce VEGAN? Iata de ce:" (12)

  1. Cristina said:

    Buna seara, Diana,

    Am renuntat la carne de vreo 2 ani, iar lactate sau oua consum foarte rar, doar ocazional. De cand mi-am schimbat hrana, si starea sanatatii mele s-a imbunatatit. Nu mai am aciditate, tenul arata proaspat si imbujorat, cu toate ca inainte eram mereu palida. Evaluarile medicale sunt foarte bune, nici vorba de anemie.
    Si fetita mea de 4 ani, care consuma tot foarte rar proteina animala, are o stare de sanatate foarte buna, nu ia niciodata suplimente de vitamine, pentru ca nu are nevoie si este plina de energie.
    Sotul meu se incapataneaza sa creasca pasari, e ca un hobby. El inca mai consuma carne, desi ma sustine si face loc, treptat, unor schimbari in obiceiurile lui. Am calculat cate cereale consuma pasarile si am realizat ca, intr-adevar, cu aceeasi cantitate de cereale se pot hrani multi oameni o perioada indelungata. E mult mai costisitor pentru planeta sa creasca animale pentru hrana noastra decat sa ne asigure hrana vegana. Eu n-as reusi sa consum nici impreuna cu toata familia intr-un an cantitatea de cereale pe care o consuma 30-40 de pasari in aceeasi perioada de timp.

    Anul acesta, de Pasti, am gatit cozonac vegan si drob dupa retetele tale. Au iesit foarte bune, mai ales cozonacul.

    Multumim pentru tot sprijinul!

    Like

    • Ma bucur enorm ca imi povestesti cu atata deschidere despre tine, Cristina! 🙂 Ma bucur ca iti pasa si ca incet,incet intelegi beneficiile unei diete fara produse animale. Eu sunt sigura, pentru ca am vazut, ca odata cu trezirea spirituala, oamenii devin si vegetarieni si vegani eventual. Se trezeste in noi compasiunea si incepem sa intelegem drama animalutelor si sa le respectam viata si libertatea. Sunt sigura si ca sunteti sanatoase tu si fetita ta, pentru ca si eu si prietenul meu suntem foarte sanatosi si nu ne lipseste’ nimic. Ba chiar avem si constiinta impacata si militam pentru drepturile animalelor. Ma bucur ca ai facut retetele si ca ti-au iesit. 🙂 Mai incearca si alte retete vegane, si vei vedea ce bune sunt. Pe net gasesti retete vegane/de post. De asemenea, multe retete carnivore, le poti face la fel de bune excluzand carnea deoarece legumele si condimentele dau aroma, carnea nu are gust bun. Ai incercat vreodata sa mananci carne cruda si necondimentata? E oribila. Noroc ca la mancaruri se pun sare, piper, ierburi si alte legume…Te imbratisez si iti trimit toate gandurile bune! 🙂

      Like

      • Cristina said:

        Revin cu inca o relatare: duminica a ajuns in bucataria mea un peste (somn) pescuit din Siret. Era viu cand l-a primit sotul meu de la un coleg, pescar amator. A fost singurul peste prins in acea noapte, asa ca s-a gandit sa-l daruiasca.
        Am privit pestele, mi-au venit in minte cuvintele din discursul de mai sus, am constientizat faptul ca nu e nevoie sa-l ucid ca sa ma hranesc si l-am rugat pe sotul meu sa-l duca inapoi in Siret. A ezitat o vreme, dar apoi a luat vasul cu pestele si a facut ce l-am rugat.
        Ne schimbam intr-adevar, traiesc cu bucurie si uimire astfel de momente.
        Te imbratisez si eu!

        Like

      • Cristina, asa de tare m-ai emotionat!! Bravo!! Te-as aplauda daca ai fi aici, v-as aplauda!! Ati facut un gest minunat, mai ales pentru saracutul peste pentru care viata lui inseamna totul! Uite, daca ai pagina de facebook, cauta grupul Vegani pentru animale si inscrie-te. Sunt si eu acolo si se posteaza zilnic multe articole interesante si educative. 🙂 Te imbratisez cu drag!

        Like

  2. nu mi vine sa cred….se intampla prea multe!of Doamne.chiar te am descoperit acum o ora.si ma intrebam daca esti vegana?stiam in sufletul meu catrebuie sa fi.ma bucur enorm sa te cunosc.NIMIC NU ESTE INTAMPLATOR.

    Like

    • Draga mea Marta, am devenit vegana in urma evolutiei mele spirituale, a fost urmatorul pas, compasiunea si conexiunea profunda cu tot ceea ce exista a facut sa devin constienta si receptiva de durerea bietelor animale si sa ma opresc din a le mai face rau. Un stil de viata in care se exploateaza direct sau indirect animalele este un stil de viata agresiv, violent, nociv nu doar pt victime dar si pentru intreaga omenire. Da, NIMIC NU ESTE INTAMPLATOR.

      Like

  3. unde pot sa ti scriu?

    Like

  4. Doamne, am auzit despre un asfel de documentar mai demult si stiam ca nu voi rezista sa l vad, acum dupa numai cateva imagini mi am dat seama despre ce este vorba. Sufar enorm si nu de acum, pentru tot ce se intampla cu bietele suflete nevinovate. Cum poate exista atata violenta, lipsa de inima si constiinta. Nu este de ajuns sa nu mai mananc eu carne, raman ceilalti care nu pot trai fara carne(((: Si asa mi s a slabit inima de mila celorlalti, niciodata nu am inteles astfel de fapte si cel mai mult ma doare ca nu am cum sa ajut sa dispara aceste atrocitati. Ascult si nu mi vine sa cred cum vorbesc oamenii cu totala indiferenta despre animale, pasari. De exemplu am admirat niste iepurasi mici pe care i avea de vanzare un om la mine pe strada. I am spus ca nu am unde sa l tin dar mi ar fi drag sa cresc si eu macar unul, la care el mi a zis sa l tin in cusca pe balcon. Am ramas stupefiata cand am auzit ca si altii procedeaza asa. Cum poti sa chinui asa un suflet??? S cate alte nenorociri si cat de mult sufera bietele de ele din partea unor fiinte inzestrate, cica, cu inteligenta. Mereu ma intreb cand se vor sfarsi toate astea. Chiar nu pot vedea documentarul, mi se fac rau((((: Nu suport nici sa vad pestii vii cum se zbat in piata. Dar intelegi durerea celorlalti doar atunci cand ii iubesti si cum iubirea a devenit o raritate in zilele noastre……atunci iata si raspunsul dece.

    Like

  5. Sigrid said:

    Sunt vegetariana doar de cateva luni… Stiu ca sunt doar la inceput, imi doresc sa fi fost deja de cativa ani, sa ma fi trezit mai devreme … cu toate astea, sunt absolut sigura ca nu voi mai reveni vreodata la consumul de carne, in ciuda avertizarilor din partea multor persoane (chiar si din familie) ca voi suferi de carente mari de vitamine, fier, minerale, ca ma voi imbolnavi din cauza imunitatii scazute, etc….decizia mea e batuta-n cuie. Mi-am dorit, intr-un ,,ungher” al sufletului meu de mult lucrul acesta, dar eram mult prea ,,carnivora” sau poate nu eram suficient de puternica sau hotarata sau pur si simplu nu eram pregatita.
    De fapt, a fost decizia organismului meu, care, brusc a inceput sa respinga carnea, pur si simplu nu o mai puteam inghiti, chiar daca-mi doream. Nu-mi puteam explica nici eu, din ce cauza, avand in vedere ca pentru mine nu exista o zi fara carne, cel putin o data pe zi (si mi-e foarte rusine acum sa recunosc asta). Si ca sa se lege lucrurile si mai bine, intr-o zi am dat, din nou, peste unul dintre documentarele de genul “Earthlings” (de care m-am ingrozit de fiecare data). Atunci am spus: ,,da’ ce rost are, chiar nu pot sa traiesc cu altceva ?? atata durere … ca sa ma-ndop eu ??” Si asta a fost … si mi-e mult mai bine, sufleteste in primul rand. Insa, intentia mea este sa devin vegana, in adevaratul sens al cuvantului si asa voi fi.
    Poate ca o confirmare a faptului ca am luat o decizie buna, te-am cunoscut ulterior pe tine (cam dupa o luna), prin intermediul blogului tau.
    Doar atat voiam sa-ti impartasesc.

    Like

Leave a comment